Lokalplanområdet vejbetjenes via den eksisterende vej Idræts Allé. Sundhedsfunktionerne i delområde B og idrætscentret beholder den eksisterende vejadgang fra Idræts Allé, som ligeledes fortsat betjener det eksisterende parkeringsareal nord for idrætscentret. For at imødekomme parkeringsbehovet ved større stævner og arrangementer, udbygges parkeringsområdet med en mindre parkeringsplads vest for Idræts Allé samt parkering langs vejen.
For at højne sikkerheden for områdets bløde trafikanter, opdeles parkeringsarealet nord for idrætscenteret, så parkeringsarealet i umiddelbar tilknytning til centeret bibeholder vejadgang fra Bakkevej, mens den nordligste parkeringsplads tilgås via Idræts Allé, og primært tænkes benyttet som ekstra kapacitet ved behov. Ved at lukke forbindelsen mellem de to arealer, undgås gennemkørende trafik ind gennem området, hvor mange børn og unge vil færdes til fods, på cykel eller løbehjul og rulleskøjter.
Boligerne i hele delområde A vejbetjenes ved en ny vejtilslutning til Idræts Allé som vist på kortbilag B. Vejen udlægges i 20 m bredde og anlægges med kørebanebredde på 6 m. Inde i området etableres en vendeplads/rundkørsel, så renovationskøretøjer og lignende kan vende i området uden at skulle bakke.
Inden for vejudlægget langs stamvejen anlægges desuden et regnvandstrug, som udleder til nedsivningsområdet i delområde D nord for boligerne, samt en gangsti for at øge sikkerheden for bløde trafikanter og gøre det nemt for beboerne i området at færdes til fods. Ligeledes etableres der stier på tværs af boligområdet, som forbinder de forskellige funktioner så som skole, plejehjem og idrætscenter og kobler hele planområdet sammen med det eksisterende stinet i Bramming.
Fra stamvejen må der etableres én adgang til den enkelte storparcel. Overkørslerne til storparcellerne etableres i princippet som vist på kortbilag B med en bredde på maks. 6 m.
Der skal til den enkelte ejendom etableres parkering i tilstrækkeligt omfang til at dække det til enhver tid reelle parkeringsbehov. Der skal dog min. etableres 1 parkeringsplads pr. etagebolig, 1½ parkeringsplads pr. tæt-lav bolig, samt min. 1 parkeringsplads pr. påbegyndt 50 m2 bebyggelse til offentlige formål, sport og fritid og sundhedserhverv som vilkår for ibrugtagning.